Op zoek naar nieuwe klanten
Nieuwe klanten werven is spannend. Er zijn diverse manieren waarop je nieuwe klanten kunt vinden; via online én offline acties.
Het is pionieren; uitproberen welke zoekactie het meest succesvol is en waarom. Wat voor type klanten trek je met verschillende acties aan? En zijn dat dan ook de klanten die je graag wilt hebben? Idealiter loopt dat op een natuurlijke manier door elkaar heen.
Te laat uitbetalen kan in de papieren lopen
Als het goed is, heeft u met uw personeel in het arbeidscontract afgesproken wat het tijdstip van betaling van het salaris is. Aan de hand daarvan wordt bepaald of een betaling daadwerkelijk te laat is. Overigens, als u uw personeel te laat uitbetaald, bent u niet de enige. Meer dan 25% van de werknemers in Nederland krijgen hun salaris soms na de afgesproken termijn.
Ongeveer 12% van de Nederlandse werknemers krijgt hun salaris altijd te laat. Niet alle werknemers zullen dit weten, maar in geval van vertraging in betaling, hebben zij recht op een percentage verhoging van het salaris, een loonvordering heet dit. Betaalt u vier tot acht werkdagen te laat, dan is de vertragingsvergoeding waar de werknemer recht op heeft 5% van het salaris. Elke werkdag dat u langer wacht met betalen levert voor de werknemer nog eens 1% op.
Hoe kan je meer klanten krijgen?
Je kan beginnen met LinkedIn. Je kunt je hier zelf nadrukkelijk op profileren als werkgever. Maar je kunt ook actief op zoek gaan naar LinkedIn-groepen waarin je veel potentiële werknemers uit jouw voorkeurssector zou kunnen treffen. Het discussieforum dat zo’n groep vaak heeft, is ook interessant.
Daar komen met enige regelmaat ook zaken voorbij die raken aan administratieve dienstverlening. Zie je dat mensen zich daarover beklagen, dan ligt de bal bij jou om actief contact te zoeken. De binnenkomer ‘Ik zag op LinkedIn dat je….’ werkt te allen tijde beter dan pure cold calling.
Bovendien: mensen worden daardoor vaak in positieve zin verrast. Ook Twitter is een medium voor klantenwerving. Door zoektermen in te geven als ‘administratie’, ‘salarisadministratie’, ‘fiscale aangifte’, ‘boekhouding’ en dergelijke, kun je potentiële klanten traceren. Je kunt er ook van leren hoe je concurrenten zich daar goed profileren. Gebruik dus de juiste hashtags om zoveel potentiële klanten te bereiken.
Laat het gezicht van je bedrijf ook goed uitkomen op je kantoorwebsite en op Facebook. Je zakelijke pagina hoort er professioneel uit te zien. Verspreid relevante, aantrekkelijk ogende informatie.